Economia 07/02/2017

Andorra s'endinsa al món Disney

Andorra Turisme s'associa durant dos anys amb la companyia nord-americana per promocionar el Principat com a destí familiar

Ana
3 min
El 'chief marqueting officer' de Disney, José Vila, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku

Andorra la VellaLa marca Andorra com a destí turístic serà present a la majoria de promocions que es facin enguany de les estrenes de cinema 'Pirates del Carib', 'La bella i la bèstia' i 'Cars', a més d'una relació amb la marca 'Frozen', segons l'acord estratègic entre l'ens andorrà i la companyia Disney Espanya-Portugal, presentat aquest dimarts. L'aliança amb la marca nord-americana s'estendrà dos anys i permetrà promocionar el Principat a Espanya, principalment entre el públic familiar que consumeix els productes relacionats amb Disney. L'aliança costarà uns 750.000 euros l'any a Andorra Turisme, inclosos en la partida pressupostada anualment per a la inserció de publicitat en mitjans espanyols.

'Andorra un destí de pel·lícula' és l'eslògan, fruit de l'associació entre The Walt Disney Company i Andorra Turisme, per promocionar el Principat com a destinació turística per a les famílies. La marca Andorra apareixerà, durant els propers dos anys, a totes les propietats de la companyia nord-americana a la península Ibèrica: des dels canals de televisió fins a parcs d'atraccions o productes de consum. Les properes estrenes de cinema de Disney, 'Els pirates del Carib', 'La bella i la bèstia' i 'Cars' també promocionaran el Principat amb espots publicitaris i altres activitats per mirar d'atraure un turisme familiar.

"L'objectiu d'aquest acord amb Andorra Turisme per als propers dos anys és associar els nostres valors i posar les nostres grans pel·lícules per poder fer una gran campanya de les pel·lícules i de tots els valors d'Andorra com a destí turístic", ha explicat el 'chief marketing officer' de Disney, José Vila, qui ha comentat que l'associació presentada aquest dimarts, "és una prova pilot, el primer tipus d'acció estratègica a llarg termini amb un destí turístic similar".

Andorra Turisme ha presentat l'acord estratègic amb Disney, per dos anys a raó d'uns 750.000 euros anuals, per mirar d'atraure un turisme familiar que visiti el Principat durant tot l'any. "Arribem a un públic de totes les edats, però principalment familiar, mitjançant una multitud de mitjans que aquest any posarem al servei d'aquesta associació", ha al·ludit Vila als canals de televisió, productes de consum, pel·lícules de cinema i parcs d'atraccions que té Disney, "una de les marques més estimades a nivell mundial", ha valorat.

La primera de les franquícies a les quals s'associarà la marca Andorra és 'Frozen', que ha donat títol a la pel·lícula més taquillera de la història del cinema d'animació. "Andorra pot encaixar perfectament amb 'Frozen' i amb alguns dels seus personatges, com el ninot de neu 'Olaf'", ha suggerit Vila. Andorra tindrà presència als programes 'El verano de Olaf' i 'Frozen fever', i a la pel·lícula que s'emet pel canal Disney, 'Frozen luces de invierno'.

'Andorra un destí de pel·lícula' s'associarà a les estrenes de cinema de 'La bella i la bèstia', que s'estrenarà el proper 17 de març, i que el tràiler ha tingut, en una setmana, 24 milions de visionats a Espanya; 'Pirates del Carib: la venjança de Salazar', que s'estrenarà el 26 de maig, i que és "una de les franquícies que més ha facturat a nivell mundial" i 'Cars', que s'estrenarà el 14 de juliol, i que és "un dels productes que millor arriba a un públic infantil masculí".

La promoció d'Andorra ja va començar al gener i s'estendrà fins al 2018. La marca del país com a destí turístic tindrà presència a diversos mitjans de Disney en campanyes d'hivern i d'estiu, mitjançant un concurs de cinema, durant tres setmanes de comunicació, a través d'estrenes de cinema a 169 sales espanyoles i a les onze botigues que la marca nord-americana té a Espanya. Encara no s'ha concretat la col·laboració entre les dues marques per al 2018, però sí que s'ha tancat ja la presència d'una carrossa Disney amb 'Frozen' a la propera cavalcada de Reis.

"Ens associem a una marca 'premium', de les més importants del món, per això estem molt contents i molt il·lusionats", ha explicat el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, qui ha comparat l'acord amb Disney amb l'altra de les grans marques amb la que col·labora l'entitat: el Cirque du Soleil.

stats