Política 26/10/2016

El Govern autoritza l'ús de les marques 'Andorra' i 'Principat' als no residents

Una altra modificació del reglament que incrementa la protecció per als productes agroalimentaris nacionals

ARA Andorra
2 min
La secretària d'Estat de Turisme i Comerç, Neus Soriano, i el director d'Agricultura, Landry Riba, a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres

Andorra la VellaEls no residents que vulguin utilitzar les marques ‘Principat’ o ‘Andorra’ per als seus negocis ja ho podran fer, arran de la modificació, aquest dimecres per part del Consell de Ministres, del Reglament d’execució de la Llei sobre la utilització dels signes d’estat. El Govern, en un “signe d’obertura”, elimina la restricció que existia per als no residents, tant persones físiques com jurídiques, d’utilitzar les paraules ‘Andorra’ o ‘Principat’ per a les seves marques.

També s’ha aprovat una segona modificació del reglament, que fa referència a les denominacions comercials. Així, es podrà utilitzar una marca verbal que contingui ‘Andorra’ o ‘Principat’ i una altra paraula. La normativa vigent en permetia l’ús si la marca contenia, com a mínim, tres paraules. “Nike Andorra no es podia fer servir, però en canvi Nike Sports Andorra, sí”, ha explicat a tall d’exemple la secretària d’Estat de Turisme i Comerç, Neus Soriano.

Protecció dels productes agroalimentaris

El Govern ha inclòs una altra modificació del reglament que incrementa la protecció per als productes agroalimentaris nacionals. “La sol·licitud d’ús de bandera, escut o altres emblemes en la marca del producte no podrà ser autoritzada si aquest producte no es pot acompanyar d’una certificació d’origen preferencial andorrà emesa per la duana”, ha explicat el director d’Agricultura, Landry Riba. La certificació “garantirà” l’origen del producte”, ha afegit Riba. La nova regla servirà “perquè el consumidor no caigui en l’error i en la confusió per raó de símbols o emblemes que no es corresponen amb l’origen preferencial del producte”.

La modificació del reglament no té efectes retroactius, per tant, per als productes agroalimentaris afectarà només les noves sol·licituds a partir de l’aprovació del reglament. I pel que fa a les marques, les ja existents tenen un marge de 10 anys des de la data en què van renovar per darrera vegada la seva denominació.

stats