Societat 08/04/2017

Bossetes de lavanda, gelees i tabac sense químics a la 5a Mostra de productes agrícoles i artesans

Calvó destaca la "innovació" que ofereixen els microproductors del país

Ana
2 min
5a Mostra de productes agrícoles i artesans

Escaldes-EngordanyBossetes fetes de lavanda, cultivada al país, amb romaní i anís, o Ratassia (Ratafia) de la Carmeta, que consisteix en un reguitzell d'herbes buscades a les muntanyes del Principat, com timó o orenga, i macerades a l'aire lliure amb anís durant l'estiu. Aquest és un exemple dels productes que aquest cap de setmana ofereix una de les 9 paradetes instal·lades a l'Illa Carlemany, per celebrar la 5a Mostra de productes agrícoles i artesans d'Andorra, una marca que impulsa el Govern per donar visibilitat als microproductors del país que respecten una sèries de valors a l'hora d'elaborar els seus productes.

La 5a Mostra de productes agrícoles i artesans d'Andorra, que se celebra aquest cap de setmana a l'Illa Carlemany, es fa sota el paraigües de la marca 'Productes Agrícoles i Artesans', que acompanya les microempreses del país en la comercialització dels seus productes alhora que els ajuda a guanyar visibilitat. La ministra d'Agricultura, Medi Ambient i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, i el director d'Agricultura, Landry Riba, han destacat aquest dissabte, durant la inauguració de la Mostra, la capacitat dels microproductors per innovar amb els productes que ofereix el país.

"Intenten innovar i aporten productes nous en cada edició, això vol dir que són dinàmics i que es reinventen any rere any", ha explicat Calvó. Alguns productors han dut a la fira receptes i productes innovadors, com les bossetes de lavanda, les gelees -que són un tipus de confitures fetes amb el suc de la fruita premsada i barrejada amb llimona i poma-, unes bosses de tabac sense cap additiu químic o productes de cosmètica naturals fets amb plantes del país.

Els reptes per a la marca 'Productes Agrícoles i Artesans', ha enumerat Riba, són "ampliar-ne la visibilitat a través d'aquesta marca col·lectiva, i treballar també la visibilitat en el punt de venda: que el producte local es diferenciï a les prestatgeries dels supermercats dels productes industrials que tenen un volum més gran".

La mostra repeteix el nombre d'expositors de l'edició passada i compleix, segons han explicat Andreu Invernon, responsable de màrqueting d'Illa Carlemany, les premisses de dinamitzar el centre comercial i de donar suport als productes del país.

5a Mostra de productes agrícoles i artesans
stats