Societat 20/04/2017

El Govern no ha lliurat al comú tota la informació sobre l'heliport

Així ho ha denunciat el moviment veïnal contrari a la infraestructura, després de reunir-se amb els cònsols d'Escaldes-Engordany

Ana
3 min
El mapa de les zones de vol de l'heliport nacional

Escaldes-EngordanyL'heliport nacional ha viscut un nou episodi aquest dijous al matí, després que els representants del moviment veïnal contrari a la infraestructura al costat de FEDA s'hagin reunit amb els cònsols d'Escaldes-Engordany, per plantejar els seus neguits al voltant de l'heliport i el seu impacte a la zona d'Engolasters.

La manca d'informació de les administracions ha estat un dels elements destacats pels representants del moviment, després de reunir-se amb els mandataris escaldencs, i és que un dels representants, Jordi Rubia, ha destacat que "el ministre Torres va reunir-se amb ells, però sembla que nosaltres disposem d'informació que ells no tenen". A més, també ha recalcat que "nosaltres hem arribat amb xifres i ens demanem per què si nosaltres les tenim, ells no". Una prova d'això és la imatge que han facilitat els representants del moviment veïnal al comú basada en la previsió de les zones de vol per on passarien els helicòpters.

Els membres també han indicat que el comú els ha acusat de generar un cert "alarmisme" al voltant de tota aquesta situació, atès que com ja es va comentar en el seu dia encara no es disposa de tota la informació referent al projecte. Rubia ha atribuït aquest "alarmisme" a la celeritat amb la qual el Govern ha tancat tot el projecte de l'heliport, atès que segons el representant "la concessió del terreny i tot aquest projecte s'ha dut a terme de forma molt ràpida sense informar pràcticament ningú". Malgrat això, els participants en la reunió també han deixat clar que "no estem en contra de l'heliport, però no volem que es faci a la zona de FEDA perquè creiem que hi ha massa riscos".

El risc d'accidents és un dels elements que han posat en relleu els representants de la plataforma, ja que segons les seves estimacions "tenint en compte les dades presentades pel ministre i segons les lleis del codi d'aviació, hi hauria risc d'accident cada cinc anys". Per aquest motiu i sempre segons les dades presentades per la plataforma "el Govern hauria de replantejar-se la ubicació de l'heliport, ja que un accident a la zona de FEDA pot ser catastròfic".

Tot i això, Rubia ha explicat que "la reunió ha anat força bé perquè els cònsols han mostrat el seu suport als ciutadans", però també ha manifestat que "els cònsols no han rebutjat el projecte, però si vetllaran per la seguretat dels escaldencs". Aquest darrer fet no ha satisfet els representants de la plataforma, ja que segons ha indicat el mateix Rubia "esperàvem una resposta com la que va tenir el Comú d'Andorra la Vella amb els veïns del Patapou en el seu moment".

Rubia també ha titllat "d'hipòcrita" el ministre Torres, després de les seves afirmacions en referència al moviment i la necessitat de realitzar aquest projecte al terreny al costat de FEDA. El representant ha assenyalat que "tots som ciutadans i això no és un moviment polític, nosaltres mirem per la seguretat de la gent".

D'altra banda, la plataforma veïnal ja acumula més de 900 signatures en les darreres setmanes, tot i que segons els representants del moviment tot aquest procés s'ha realitzat en uns 10 dies, ja que "venim de dues setmanes de festa en què tot ha estat molt parat". Malgrat que no es marquen cap xifra per dur les signatures a instàncies majors, Rubia ha manifestat que "amb el ritme que portem segur que passarem les signatures del Patapou".

A l'últim, els membres de la plataforma també han anunciat que han iniciat els tràmits per muntar dues taules a Vivand i a la plaça Coprínceps el dia de Sant Jordi, per continuar el procés de recollida de signatures.

stats