Societat 25/05/2017

L'ocupació hotelera de la temporada d'hivern augmenta un 2,4%

Ha estat del 64,4% i el mes de febrer ha registrat la millor dada amb un 84,4%

ARA Andorra
2 min
El 35% dels hotelers considera molt bona aquesta darrera temporada d'hivern. / ARXIU ANA

Andorra la VellaLa Unió Hotelera (UH) ha fet públiques aquest dijous les dades referents a la temporada d'hivern, com a resultat de les enquestes de conjuntura fetes per l'UH, a tot el Principat. Així, l'ocupació abastada al seu global ha estat del 64,46% front al 62,91% de l'hivern anterior, el que suposa un augment d’aquest indicador de 2,46 punts, que representa la millor ocupació des que es fa aquest estudi.

El mes amb més ocupació ha estat el febrer amb un 84,43%, seguit del gener amb un 73,30%, març 59,83%, desembre 58,92% i abril 47,20%. Aquesta distribució tan irregular ha estat provocada per l’efecte de manca de neu la primera quinzena del gener, i l’arribada de la neu a partir del 16 del mateix, la qual cosa ens ha permès abastar la millor ocupació hotelera de tota la sèrie històrica des del 2011 pel que fa al mes de febrer. També per altra banda, l'efecte Setmana Santa ha fet que la variació març-abril hagi estat tan marcada, i també podem parlar del millor abril des del mateix any.

Per parròquies, l'ocupació ha estat la següent: Canillo, 63%; Encamp, 62,41% 62,41%; Pas de la Casa, 53,95%; Ordino, 59,36%; La Massana, 58,65%; Andorra la Vella, 68,83%; Sant Julià de Lòria, 54,07%, i Escaldes-Engordany

70,65%.

En referència al preu mitjà, un 96,77% dels establiments participants l'estudi han experimentat un augment dels preus de venda enfront d'un 3,23% que declaren que els han abaixat. De manera més detallada, un 51,61% dels establiments participants l'han augmentat entre un 0% i 2%, mentre que pel 16,13% l'increment ha estat superior al 8%. Respecte de la facturació, un 86,49% dels establiments han augmentat la seva facturació total, enfront d'un 13,51% dels establiments participants han patit una davallada de la seva facturació.

D'altra banda, un 35% dels enquestats considera molt bona la temporada, un 32,5, bona; un 25%, igual a l'anterior, i un 7,5, dolenta.

Des de l'inici de la temporada d'hivern l'UH ha vingut desenvolupant un estudi més profund de la demanda d'ocupació en els moments d’oportunitat com ara: el pont de la Puríssima, continuant per les vacances de Nadal i finalitzant amb el tancament de la temporada per les vacances de Pasqua, barrejant les expectatives de venda amb les dades consolidades que ens donaven els participants.

Aquests successius estudis s’han dut a terme amb blocs de tres onades d’enquestes cadascuna, els dies 10,21 i 28 de novembre pel que fa a l’exercici del pont de la Puríssima; dels 16, 21 i 29 de desembre, per Nadal i finalment dels dies 16 i 27 de març i 10 d’abril per tal d’identificar l’evolució de la demanda a Setmana Santa. L'UH vol destacar que tots els establiments hotelers que han participat en les esmentades enquestes han rebut la informació detallada i segmentada sobre l'evolució de la demanda, la qual cosa els ha permès un important avantatge a l'hora de dissenyar i modular la seva estratègia a seguir, ajudant a millorar la gestió de l’oportunitat.

Així, el 98% dels establiments participants es manifesten satisfets amb aquesta iniciativa, que per altra part ha abastat un índex de fiabilitat del 95%, envers les expectatives que es tenia al global del sector, al començament de cada període. L'UH vol agrair molt especialment la col·laboració de tots els establiments que han participat en les enquestes i que han fet possible aquesta iniciativa.

stats