Societat 28/04/2017

Malestar entre els empresaris per l'avaria en la telefonia mòbil i fixa

Aquest divendres s'ha detectat un nou problema a la central de la Massana

ARA Andorra
1 min
Nova incidència a la telefonia fixa

Andorra la VellaEl servei de telefonia fixa s’ha vist afectat aquest divendres al matí, cap a les 8 hores, per una nova avaria. S’ha registrat una degradació progressiva del servei fins arribar a afectar la telefonia residencial, "però no la majoria de serveis de telefonia fixa específics d’empresa", tal com han informat des de l’empresa. L’avaria ja ha estat solventada cap a les 11 hores, segons Andorra Telecom. Aquesta nova afectació ha provocat malestar entre els usuaris, especialment els empresaris del país, per l'afectació que això ha tingut en la seva activitat

Tal com han informat des d’Andorra Telecom, els problemes s’han originat a la xarxa de transport de telefonia fixa de la central de la Massana, que també va ser la que es va veure afectada aquest dijous. De fet, dijous es va procedir a bascular el trànsit de telefonia cap a la central de la Comella, que va actuar com a 'back up' i en paral·lel es va treballar en la resolució de l’avaria de la Massana, que va quedar solventada a la matinada. Un cop solucionat, es va mantenir el monitoratge del sistema i, a partir d’aquest divendres al matí, s’ha detectat la nova avaria, un problema "col·lateral", segons Andorra Telecom, que no era "detectable" fins que un volum d’usuaris s’ha connectat a la xarxa. Mentre s’ha resolt l’avaria ha entrat en funcionament novament com a 'back up' la central de la Comella i, paral·lelament, s’ha treballat en la recuperació del servei. Cal destacar que també hi ha hagut una afectació "aleatòria" en la telefonia mòbil.

stats